Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святым преподобномученикам в Синае и Раифе избиенным

Память: 27 (14) января

Глас 4.

Припев: Святи́и преподобному́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Воздержа́нием светови́дни бы́вше, блаже́ннейшии, богови́дни яви́стеся я́ве истоще́нием кро́ве. Те́мже сра́дуетеся по́стником Христо́вым и му́чеником.

Мо́рем сле́з пе́рвее удави́сте фарао́на, му́дрии, мы́сленнаго, кро́вными по́слежде тече́ньми погуби́сте и безве́стию препосла́сте.

Просвеща́я Светода́вец Госпо́дь ва́ше поще́ние терпе́нием, уго́дницы Христо́вы, светоза́рно соде́ла и я́вственно страда́ние, па́че зари́ со́лнечныя сия́ющее.

Богоро́дичен: Сы́й по естеству́ Госпо́дь, все́м невмести́мь, в Тебе́ вмеща́ется, Влады́чице, Челове́к благоутро́бием бы́в, да челове́ки за неизрече́нное человеколю́бие спасе́т.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Сокруше́нною мы́слию Бо́гу угоди́вше, сокруши́сте вра́жие велехвале́ние, блаже́ннии, мече́м сокруша́еми и умерщвля́еми.

Смотря́юще пребыва́ющих, му́дрии, присносу́щное, нестоя́нных и тле́нных до́лу влеку́що отри́нусте, те́мже ублажа́етеся, преподобному́ченицы.

Зако́ну Боже́ственному благопоко́рною мы́слию повину́вшеся, плотски́я сла́сти воздержа́нием погуби́сте и, ны́не пострада́вше, сла́ву улучи́сте.

Богоро́дичен: Пресвята́я, Пресвято́е Сло́во ро́ждшая, освяти́ на́ша и ду́ши и телеса́, блажа́щих Тя́, Всенепоро́чную.

Седа́лен, гла́с 4.

Я́ко пресе́льницы явля́еми и прише́льцы на земли́, ку́щи водрузи́вше в пусты́нях, я́ве пости́стеся, преподо́бнии, нагото́ю украси́вшеся, доброде́телей оде́ждею, сообра́зни бы́вше Христо́вых страсте́й, те́мже и претерпе́сте ва́рварское заколе́ние.

Сла́ва, и ны́не: Струи́ освяти́л еси́ Иорда́нския, держа́ву сокруши́л еси́ грехо́вную, Христе́ Бо́же на́ш, преклони́л еси́ дла́ни Себе́ Предте́чеве и спа́сл еси́ от ле́сти челове́ческий ро́д. Те́мже Тя́ мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Не страстьми́ теле́сными победи́вшеся, врага́ победи́ли есте́ и, умертви́вшеся мече́м, всеблаже́ннии, к жи́зни небе́сней, ра́дующеся, ку́пно преста́вистеся.

Утучни́стеся, я́ко а́гнцы, воздержа́нием, и, я́ко овни́ назнамени́тии, рука́ми кровопи́йц волко́в убие́ни бы́сте, и соверше́нна заколе́ния, преподо́бнии, Христу́ приведо́стеся.

Свяще́нницы же, и ста́рцы, и ю́ноши, и́же в Раи́фе и Сина́и горе́ живу́щии, му́ченицы бы́ша, преподо́бно жи́вше и ну́жно уме́рше.

Богоро́дичен: Новоде́лает челове́чество но́в Младе́нец, Преве́чный Госпо́дь, яви́вся от Де́вы и Челове́к бы́в. Тому́ воспои́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ра́й сла́дости, жи́зни дре́во, Го́спода, яви́стеся, посреди́ име́яй, ва́шу я́ко же́ртву кро́вь прии́мшаго.

Крове́й то́ки со сле́зными смеси́вше струя́ми, богоно́сцы, многообра́знаго зми́я в си́х погрузи́сте.

Красоту́ Бо́жию зре́ти сподо́бистеся, ве́чное весе́лие вме́сто трудо́в и боле́зней, блаже́ннии, прия́сте.

Богоро́дичен: Родила́ еси́ Бо́га па́че сло́ва и мы́сли, и пребыла́ еси́ по рождестве́, я́ко пре́жде рождества́, Де́ва, Чи́стая Богора́дованная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Отве́ргше пристра́стия у́зы по́стничеством, ну́жнейшею сме́ртию у́з теле́сных разреши́стеся и нереши́мою любо́вию связа́стеся Зижди́теля.

Я́ко го́ры высо́кия, жи́тельством я́вльшеся, объя́ти го́ры и созда́ние все́ претя́щаго, си́лою Христо́вою под но́ги покори́сте.

Вода́ми напои́вшеся сле́з, блаже́ннии, я́ко земля́ добра́ же и ту́чна, муче́ния кла́с плодоноси́сте, в жи́тницах ве́чных Христу́ соблюда́емый.

Богоро́дичен: Успи́ страсте́й пло́ти моея́ во́лны неусы́пною Твое́ю, Де́во, моли́твою, молю́ся, и не да́ждь грехо́вным усну́ти мне́ сно́м тяжча́йшим.

Конда́к, гла́с 2.

От мирски́я молвы́ избего́сте и к ти́хому приста́нищу преста́вистеся, му́ченичества кровьми́ и по́стничества труда́ми венча́еми. Те́мже и показа́стеся му́чеников и преподо́бных единовсе́льницы.

И́кос:

Я́же на земли́ умертви́вше у́ды, жизноно́сною ме́ртвостию Христа́ и Бо́га стра́сть изобрази́сте, пе́рвее, в до́брем поще́нии, и второ́е, па́ки во страда́нии. Те́мже и Са́м сугу́бы венцы́ низпосла́ глава́м ва́шим, отцы́, угото́вив жили́ще небе́сное и ме́сто ве́чное, иде́же ны́не, ра́дующеся, яви́стеся му́чеников и преподо́бных единовсе́льницы.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Просвеще́ни воздержа́ния светлостьми́ и страда́ньми свяще́нными, му́ченицы, явле́нно освяща́еми, преидо́сте к Све́ту незаходи́мому и дне́ сы́нове бы́сте.

Во́лею су́щих в ми́ре сла́дких устраня́ющеся, стра́нно челове́ком Я́вльшемуся пло́тию присво́истеся, пребыва́ющая и неистлева́ющая блага́я насле́довавше, преподо́бнии.

Боже́ственный Па́вел, и Иоа́нн, и Феоду́л, Ни́л и вку́пе вси́, всесла́вно и уме́рше, и пожи́вше, да ублажа́тся по́стницы и сла́внии му́ченицы.

Богоро́дичен: Тя́, ма́нну жи́зни во чре́ве Твое́м нося́щую, дре́вле манноприе́мная ста́мна я́ко вои́стинну прообража́ше явле́нно. Благослове́нна Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Велича́йший ли́к, по́стническими доблестьми́ укра́шен, преподо́бных дне́сь вся́ лико́вники боже́ственныя показу́ет, восхваля́ющия у́бо того́, Христу́ же пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Закла́ни бы́сте, я́коже а́гнцы, ва́рварскими мечи́ ссека́еми, и приведо́стеся соверше́нна закла́вшемуся Сло́ву заколе́ния и в ски́ниих перворо́дных всели́стеся, песнопою́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

На́зи, вся́кия су́ще сла́дости пра́отцы обнажи́вшаго, отцы́ преподо́бнии, зле́йшаго врага́ обнажи́сте: оде́жду же свяще́нну, я́ко пострада́вше, прии́мше, сего́ в сту́д, му́дрии, облеко́сте.

Богоро́дичен: Отверза́ется па́ки Тебе́ ра́ди дре́вний ра́й, и в о́нь вво́дится пре́жде осужде́нный челове́к и обожа́ется и́стиннейше, Богоблагода́тная Чи́стая, челове́ков на обновле́ние, вопию́щих: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Священносло́вии преподо́бными, свяще́нныя, прииди́те, отцы́, в Раи́фе и в Сина́и пожи́вшия в преподо́бии и благоче́стно пострада́вшия, велегла́сно велича́ем.

Те́ло и ду́шу Го́споду освяти́сте преподо́бно, воздержа́ния по́ты освяти́вшеся и кро́вными тече́нии изсуши́вше ва́рварския зло́бы мо́ре.

Богосия́нная ва́ша па́мять, восто́ками просвеща́ема, за Христа́ ва́ших боле́зней помышле́ния все́х, блаже́ннии, озаря́ет благода́тию Вседе́теля и Боже́ственнаго Ду́ха.

Богоро́дичен: Трепе́щут херуви́ми, зря́ще на ни́х неизглаго́ланным сло́вом седя́щаго Сло́ва, Ма́терними рука́ми Младе́нца держи́ма Твои́ми, Пресвята́я Влады́чице, вы́шши вся́кия тва́ри.

Свети́лен.

Боле́зньми по́стничества злонача́льнаго зми́я до конца́ уби́сте, при кончи́не же вене́ц муче́ния прия́сте, отце́в похвало́ и му́чеников сла́ва, и́же в Раи́фе и Сина́и всесвяще́нное мно́жество чу́дных отце́в.

Сла́ва, и ны́не: Све́та незаходи́маго бы́сть настоя́щий де́нь: Христо́с бо И́стина прии́де ны́не и яви́ся. Псалмы́ Того́ досто́йно и пе́сньми воспои́м, я́ко Соде́теля же и Влады́ку. О, но́ваго та́инства! Ада́мов Творе́ц во́лею Челове́к яви́ся.

Yandex Metrika