Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святым отцам Седьмого Вселенского Собора

Память: 22 (9) октября

Глас 8.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Песносло́вити Седмо́е Собра́ние жела́ющему ми́ ны́не, седми́х дарова́ний собо́р да́ждь ми́ Паракли́та, Го́споди, умудри́вшаго се́й огненноязы́чне и ху́льное все́ языковре́дие умолча́ти сотво́ршаго.

Бо́льшее из нача́ла чи́сл седмо́е: и́бо созда́ния Боже́ственнаго всего́ первообра́зно бы́сть, всесоверше́нное преста́ние в седмы́й де́нь; и ны́не все́х ересе́й коне́ц, в Собо́ре равночи́сленном.

Победи́в богобо́рнаго А́рия в Нике́и дре́вле па́стырским жезло́м, правосла́вными ше́ствовати Це́рковь уче́нии ли́к отце́в, и ны́не о се́м посрами́л е́сть образобо́рцы я́ко побо́рник.

Богоро́дичен: Я́коже отцы́ благоче́стно научи́ша, испове́дующе ве́рно Деви́ческую утро́бу, безболе́зненно ро́ждшую пло́тию Безпло́тнаго; покланя́емся же Сему́, столпопи́шуще изображе́ние, и че́стне облобыза́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Не поколеба́тися Христо́ве неруши́мей Це́ркви, от Него́ тайнонауча́еми, Боже́ственнии пастыренача́льницы, и́же сию́ поколеба́ти хотя́щия, я́коже анти́христовы ча́сти, от благочести́вых отри́нуша.

Очища́ет му́тныя и ти́нныя пото́ки, от исто́чник спасе́ния поче́рп, и жа́ждущия лю́ди Христо́вы насыща́ет уче́ний струя́ми отце́в сосло́вие.

На ненави́дящих и́стинно и христианооглаго́льников Собра́ние христолю́бных Седмо́е в све́тлем гра́де Нике́йстем бы́сть, его́же ца́рие Ири́на и Константи́н защи́тницы.

Богоро́дичен: Вся́к да отсту́пит нечести́вый, не почита́яй ико́ну честну́ю Богоро́дицы, и Сию́ не пропове́дуяй, Христа́ Богому́жно ро́ждшую, и во о́гнь да отшле́тся сгара́ти несожже́нно.

Седа́лен, гла́с 4.

Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христо́вы ми́ру яви́стеся на земли́, вои́стинну блаже́ннейшии отцы́ Боговеща́нии, изсуши́вше е́реси ху́льных языкобо́лий и угаси́вше пламенови́дная злосла́вных смуще́ния. Те́мже я́ко иера́рси Христо́вы моли́теся спасти́ся на́м.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Глаго́л Бо́жий иму́ще, стрелу́ и ме́ч, вся́ ку́пно ты́я закала́ют злоу́мныя о́бразом Кре́стным, не чту́щия ра́вно изображе́ния Христо́ва, Богоро́дицы и все́х святы́х, отцы́ Богови́днейшии.

Я́коже седмию́ труба́ми Иерихо́нския сте́ны в седмо́м обхожде́нии падо́ша; та́ко си́ми седмию́ Собо́ры ве́сь со́нм, на Бо́га вознося́щийся, низведе́н в бе́здну в Собра́нии Седмо́м благогла́сных тру́б Ду́ха.

Ю́ношеское настоя́ние показу́я и Боже́ственною ре́вностию распаля́емо, оте́ческое мно́жество, я́коже Илия́, сту́дныя свяще́нники умертви́ло е́сть. Те́м со дерзнове́нием Христо́ве ико́не любе́зно покланя́тися научи́ло е́сть.

Богоро́дичен: Ты́ моя́ наде́жда, Всечи́стая, Ты́ мое́ и пе́ние, Ты́ мое́ приста́нище, Ты́ мое́ исправле́ние, я́же Бо́га Сло́ва О́тча Вопло́щшагося несочта́нно родила́ еси́. Те́мже Твое́й несомне́нно покланя́юся ико́не, кре́постию Твое́ю укрепля́емь.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго, но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Высо́кою мы́слию сразсмотри́вше, ана́феме образобо́рцев преда́ша, я́ко чужда́я си́х му́дрствовавших, честни́и отцы́; и че́сть Христо́ве ико́не, я́коже ле́по, воздая́ти повеле́ша.

Ны́не вре́мя весе́лия, ны́не де́нь спасе́ния яви́ся, возвесели́мся у́бо и Христу́ ра́достно возопии́м: ми́р да́ждь на́м Тво́й моли́твами отце́в Седма́го Собо́ра, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Благоутро́бия ра́ди ми́лости, от Де́вы роди́ся Сы́н Бо́жий невра́щно, чу́ждее нося́, я́ко Свое́, и зра́ком си́м опи́санный, зри́тся во́лею, по Существу́ Сы́й Неопи́сан.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Да ка́плют сла́дость го́ры и ра́дость: ерети́ческое бо мно́жество изгна́ся, го́рький излива́ющее я́д, святы́х ико́н отверже́ние.

Не́бо и земля́ согла́сно да пра́зднуют Дще́ре Бо́жия вели́чие: и́бо велича́ется, отмета́ющи Сию́ умаля́ющия.

Богоро́дичен: Ма́терний Сы́н, И́же О́тчий пе́рвее безма́терен, безо́тчий же Боголе́пно роди́вся и возроди́в мя́; те́мже Ро́ждшую с Рожде́нным образу́я, облобыза́ю.

Конда́к, гла́с 6.

И́же из Отца́ возсия́в, Сы́н неизрече́нно из Жены́ роди́ся сугу́б естество́м, Его́же ви́дяще, не отмета́емся зра́ка изображе́ния, но, сие́ благоче́стно начерта́юще, почита́ем ве́рно. И сего́ ра́ди и́стинную ве́ру Це́рковь держа́щи, лобыза́ет ико́ну вочелове́чения Христо́ва.

И́кос:

Хотя́й Всеще́дрый Бо́г на́с воздвиза́ти при́сно к па́мяти соверше́нней Своего́ вочелове́чения, подло́г се́й предаде́ челове́ком, шароде́ланьми ико́н честны́й возобража́ти зра́к; я́ко да сия́ во зре́ниих ви́дяще, ве́руем, я́же сло́вом слы́шахом, разуме́юще я́ве дея́ние и и́мя, начерта́ние и страда́ния святы́х муже́й, и Христа́ Венцода́вца, венцы́ подаю́ща святы́м, страда́льцем же и му́чеником. И́хже ра́ди ясне́йше и́стинную ве́ру держа́щи, Це́рковь лобыза́ет ико́ну вочелове́чения Христо́ва.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Побежда́ются догма́тами Богоглаго́ливых муже́й ересенача́льницы, образо́в че́сть первообра́зным изобразу́ющих пра́во, я́коже рече́ Вели́кий Васи́лий; благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Хра́ми удобря́ются, све́тлыми ико́нами украша́емии дне́сь; сего́ ра́ди ми́р в це́рквах, па́че все́х челове́к красне́йшему добро́тою, совоспева́ет пою́щему: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Све́т облиста́, дале́че тьма́, нечести́вии отгна́ны. Сего́ ра́ди вся́ческая све́та испо́лнишася, Светода́теля Христа́ с весе́лием пою́т и глаго́лют: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чица, еди́на все́х спасе́ния наде́жда, я́же стра́шно ро́ждшая Царя́ царе́й Христа́, на рука́х Свои́х Сего́ Младе́нца нося́щи, спокланя́ема е́сть опи́санне, я́коже отцы́ глаго́лют.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, Си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Законополага́ет у́бо изя́щнейше отце́в сосло́вие, Богочести́вым имстви́тельное поклоне́ние и возставле́ние свяще́нныя ико́ны Христо́вы; любоблагочести́вии же ле́тнюю па́мять я́ко ча́да соверша́ем благопослушли́вая о́ных, и любо́вию о́браз Христо́в лобыза́ем.

Седмокра́тно преклоня́ху смире́нных высокому́дреннии и любодоброде́тельных стремле́ния пресеца́ху, и́миже оглаго́ловаху Боже́ственная дея́ния и́х; но и́же Седма́го Собо́ра соше́дшиися отцы́ в Нике́и горды́ню о́ных а́бие истерза́ша седмокра́тнейше.

Стре́лы младе́нец быва́ют, псало́мски, старому́дрствующим младому́дренных я́звы и ра́ны; Боже́ственною же си́лою изнемога́ют язы́цы мно́зи, хулы́ на высоту́ глаго́лющих; и вся́к, кто́ Отца́ Сы́на и Ду́ха, Бо́га Еди́наго, не ве́сть, Всевино́внаго и Еди́наго.

Богоро́дичен: Зи́ждется Младе́нец самово́льне ми́лости ра́ди, Зижди́тель от чи́стых крове́й Твои́х, соблюда́яй Тя́ по рождестве́ Преочище́нну всю́ Чи́стую и очища́яй оскверне́нный о́браз. Те́мже на ико́нах соизобража́ется Тебе́, естество́м бы́в Челове́к, Бо́г Сы́й естество́м.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Ве́лий кре́постию и сове́том вся́ содержа́й, Непостижи́ме Еди́не Бо́же, держа́внейше Всенача́льниче, Всецарю́, Це́рковь утверди́, в правосла́вии Твое́м соблюда́я, отце́в всесла́вных, изоблича́ющих злосла́вие, мольба́ми.

Вели́ких че́стей сподо́бистеся на земли́, Небому́дрении святи́и, я́ко Христо́во изображе́ние любе́зно почто́сте. И ны́не се́нь отложи́вше, и покрыва́ло пло́ти, самоли́чно Сего́ в Лице́ зрите́, и бо́льших сподобля́еми.

Да нака́жемся всево́инством ва́рварскаго безслове́сия, е́же попусти́л еси́ на ны́; те́х стремле́ние и де́рзость Са́м сокруши́ и ве́рным спобо́рствуй, наде́ющимся на Тя́, Вседе́телю, благодерзнове́нными моли́твами святы́х оте́ц, и́хже соверша́ем па́мять.

Богоро́дичен: Разуме́ти та́йну стра́шнаго Твоего́ Рождества́ ника́коже мо́жет у́м челове́ческий, но ниже́ А́нгельский высокоу́мный, я́ко Бо́га Ты́ родила́ еси́ Воплоще́ннаго, па́че естества́. Те́м Тя́, Богоро́дицу, ве́дуще и со О́нем напису́юще, велича́ем.

Свети́лен.

Отцы́ Небому́дреннии, на Седмо́м Собо́ре собра́вшиися, моли́тву приле́жну Тро́ице принеси́те, е́же изба́витися от вся́кия е́реси и суда́ ве́чнаго, Ца́рствие же получи́ти на́м Небе́сное, ва́ш Собо́р Боже́ственный воспева́ющим.

Сла́ва, и ны́не: Мольба́ми, Преблаги́й Го́споди, Ма́тере Твоея́ и и́же на Седми́ Собо́рех собра́вшихся отце́в Це́рковь утверди́ и ве́ру укрепи́, и Ца́рствия Небе́снаго вся́ покажи́ прича́стники, егда́ прии́деши на зе́млю суди́ти всю́ тва́рь.

Yandex Metrika