Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святой преподобной Синклитикии Александрийской

Память: 18 (5) января

Глас 2.

Припев: Преподо́бная ма́ти Синклитики́е, моли́ Бо́га о на́с

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Венча́ти твою́ пе́сньми па́мять прихожду́, тебе́ наде́явся, несмы́сленный и ве́сь нечи́стый, но да́ждь ми́ сло́во му́дрости и ра́зума твои́ми мольба́ми.

Ве́сь у́м к Боже́ственней высоте́ взе́мши и благи́х бе́здну и наслажде́ний позна́вши бла́гость, вся́ претерпе́ла еси́, приклю́чшаяся тебе́.

У́м к Бо́гу впери́вши Вы́шнему, те́ло твое́, влеку́щее к до́льним, воздержа́нием и боле́зньми облегчи́ла еси́, жела́ющи вели́кия сла́вы.

Богоро́дичен: Пребы́в, е́же бе́, и воплоти́вся из утро́бы Твоея́, е́же бе́хом дарова́ на́м пе́рвое, от пе́рсти бы́вшим, изба́вив прегреше́ний, Богороди́тельнице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Не пощаде́ла еси́ пло́ти мно́гими я́звами, ниже́ весьма́ неоде́ржно друча́емыя, к боле́знем воздержа́ния, искуси́тель в ни́хже отрева́шеся.

Ше́ствие те́сное жи́зни хода́тайственно нетле́нныя и Боже́ственныя ты́ изво́лила еси́, широ́кое оплева́вши, его́же ничто́же го́рше вои́стинну у́м иму́щему.

Горя́щу ю́ностному цве́ту отбеже́ тесното́ю и боле́зньми воздержа́ния и пале́ние оче́с твои́х сле́зными тече́нии угаси́ла еси́.

Богоро́дичен: Сло́во, вопло́щшееся из Тебе́, Всечи́стая, пло́ти скве́рну хотя́ омы́ти о́бразом очище́ния, тече́ние водно́е диви́тся.

Седа́лен, гла́с 5.

По́стных превзошла́ еси́ ты́ терпе́ния боле́знь, на небесе́х наслажда́ешися бо́льшия оби́тели и лу́чшия зари́ испо́лнилася еси́, зане́ му́жески жесто́кий ше́ствовала еси́ пу́ть, победи́вши настоя́щая, и а́нгелом уподо́билася еси́, и ны́не сла́вы причаща́ешися те́х.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ты́, телесе́ преизря́дствующи добро́тами, была́ еси́ мно́гим отречена́, не полу́чшим раче́ния. Те́мже, изнури́вши себе́, причасти́лася еси́ Боже́ственныя красоты́.

Претерпе́ла еси́, я́ко И́ов, теле́сное озлобле́ние, не изрекла́ еси́ сло́ва, кончи́ну привлача́щаго, ле́том и естество́м же преше́дши, Боже́ственное прия́ла еси́ жили́ще.

Уедини́ся от сро́дников, и роди́телей, и стяжа́ния, Христа́ еди́наго и́щущи некра́домо бога́тство и неиждива́емое, с Ни́мже вы́шния сла́вы яви́лася еси́ прича́стница.

Богоро́дичен: Рождество́ Твое́ Ада́ма от тли́ изба́ви, кроме́ тле́ния человекоде́льнаго, и́бо па́че челове́ка бы́сть зача́тие. Те́мже тле́ния и зо́л мя́, Отрокови́це, изба́ви.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Хра́м была́ еси́ обита́ющаго в чи́стых ду́сех Сло́ва, му́драя, осия́ла бо еси́ ты́ воздержа́ния мно́гими боле́зньми души́ твоея́ добро́ту, пресла́вная.

Пло́ть умертви́ла еси́, обагре́нную есте́ственною благода́тию боле́зньми мно́гими, уясня́ющи па́че све́том доброде́телей душе́вный о́браз, све́тло сия́ющий.

Ве́щь телесе́ души́ твоея́ ко Христу́ жела́нием распали́вши, ты́ ны́не с невеще́ственными невеще́ственно вои́стинну а́нгелы сра́дуешися, Бо́га смотря́ющи.

Богоро́дичен: Главы́ сокруши́ Глава́ благочести́вых, Всечи́стая, струя́ми ны́не гнездя́щихся змие́в, Рожде́йся из Твоея́ утро́бы без се́мене вои́стинну.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Просвети́вшися заре́ю духо́вною, вся́кое наслажде́ние отри́нула еси́ плотско́е, я́ко но́щно, до́брых бо уязви́лася еси́ жела́нием.

Облиста́ твоя́ светоно́сная дне́сь па́мять, издале́ча просвеща́ющи ду́ш омраче́ние, мона́хов подвиза́ющихся удобре́ние.

Чистоту́ де́вства соблюла́ еси́, почита́ющи черто́г нетле́нный: Христа́ бо жела́нием разжегла́ся еси́, стра́ннаго Жениха́ твоего́.

Богоро́дичен: Да сла́вы испо́лнимся, прии́де в безсла́вное челове́чество сла́вы Госпо́дь. Я́коже челове́к, мы́емь, Тво́й Сы́н челове́ки просла́ви.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Зле́ умышля́я, сопроти́вный души́ твоея́ кре́пость умягчи́ти неду́гами покуша́шеся, и И́ова прирази́выйся терпе́нию, му́дре боле́зньми отража́шеся, твои́м терпе́нием, му́драя, уязвля́яся.

Твоя́ ны́не уклони́ся от треволне́ний жития́ к благоути́шному душа́ приста́нищу, бога́та су́щи добро́тами в Боже́ственных пребыва́ниих, му́драя, иде́же проугото́вися твои́м терпеливострада́нием мно́гим поко́ище.

Му́дре наста́вила еси́ во о́бщем житии́, ме́сто, глаго́лющи, измени́ти никогда́же, вели́ких бо хода́тайственно воздая́ний терпе́ние, словесы́ же и делесы́ по́льзовати мона́шествующия вои́стинну не облени́лася еси́.

Богоро́дичен: Водно́е естество́ от греха́ мя́ измыва́ет Рождества́ Твоего́ па́че естества́ му́дростию, Бо́га бо очище́ние, Творца́ све́та, очища́ет, Богоневе́сто, мно́гими оскверни́вшагося, Де́во, согреше́ньми.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

На земли́ живу́щи, к земли́ блаже́нных вои́стинну дости́гнути вожделе́ла еси́, иде́же чи́ни а́нгельстии, преподо́бных и по́стников, де́в, живу́ще, ве́чно песносло́вят Христа́ во ве́ки вся́.

Добро́тою естества́ лу́чши мно́гих су́щи, о души́ попекла́ся еси́, я́ко ви́д добро́ты душе́вныя му́дре сохрани́вши, те́мже добро́ту теле́сную угаси́вши, распали́лася еси́ воздержа́нием души́ твоея́.

Бо́др у́м к Бо́гу преусе́рдием душе́вным ты́ стяжа́вши, ко́зни льсти́ваго мудреца́ злы́х до конца́ успи́ла еси́, сла́вная, и ны́не, у́спши, живе́ши во ве́ки.

Богоро́дичен: Обнови́ти земны́я Сы́н Тво́й восхоте́в, ко Иорда́ну я́ко Челове́к тщи́тся, Чи́стая, кра́йния ра́ди любве́: та́мо бо все́х сокру́шшаго сотре́, обновля́ет моли́твами Твои́ми ми́р.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Уясни́вшися добро́тами де́вства, сла́вная, тебе́ саму́ю украси́ла еси́ венце́м воздержа́тельнаго жития́, те́мже сугу́бым венце́м венча́ тя́ стра́нный Жени́х тво́й, Его́же уязви́лася еси́ ты́ любо́вию.

Наде́жда не посрами́, Синклитики́е, тя́, всечестна́я, бу́дущих, ю́же име́ла еси́ в се́рдце твое́м: ны́не бо прия́ла еси́ боле́зней воздая́ния от Спа́са, за я́же воздержа́ния вся́к ви́д прешла́ еси́.

В кре́пость и утвержде́ние, честна́я, Христа́ оде́ялася еси́ и в зе́млю ты́ киче́ние пони́зила еси́ глаго́лавшаго на Высоту́ непра́вду. Те́мже тя́ венце́м побе́ды украси́ побе́ды пода́тель Иису́с.

Богоро́дичен: О Тебе́ пра́отца паде́ние кре́пость прия́т, поити́ да́льше кре́пости не иму́щее: креще́нием бо Сы́на Твоего́ вся́ка зло́ба ны́не погрузи́ся. Те́мже вино́вну Тя́ очище́ния пропове́даем.

Yandex Metrika