Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святителю Софронию, патриарху Иерусалимскому

Память: 24 (11) марта

Глас 4.

Припев: Святи́телю, о́тче Софро́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Целому́дренно преплы́л еси́ целому́дрия пучи́ну, ве́тры духо́вными направля́емь, и собра́л еси́ мно́го бога́тства, му́дрости дарова́ния, о́тче Софро́ние.

Я́ко а́нгел бы́л еси́ Христо́ва Воскресе́ния, и председа́тель боже́ствен, Боже́ственнаго Гро́ба, обогати́вшаго исто́чником безсме́ртия, Христа́, воздви́гшаго паде́ние ро́да на́шего.

Све́тлостию слове́с твои́х и ума́ острото́ю ми́р уясни́л еси́, богосло́вив я́сно Триипоста́снаго Божества́ Существо́, Еди́ницу Тричи́сленную, о́тче Софро́ние.

Глаго́л веща́ние твое́ и уче́ний благознамени́тая гу́сль протече́ земны́я концы́, та́инству строе́ния сло́ва уча́щая, о́тче Софро́ние.

Богоро́дичен: Сы́й естество́м несозда́нен, и Отцу́ соприсносу́щен, и време́н превы́шший, и преве́чный, из Тебе́, Влады́чице, зи́ждем, и под ле́том я́ко Челове́к быва́ет, спаса́я челове́ка.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бие.

Утвержда́ема па́лицею слове́с твои́х, преподо́бне, стремле́ния злочести́вых и богобо́рных ересе́й отража́ет, отгоня́щи, Це́рковь Христо́ва.

Побо́рствовав по честне́м, богоно́се, пропове́дании, показа́лся еси́ победи́тель по́мощию Ду́ха, му́дре укрепля́емь, о́тче Софро́ние.

Умертви́в все́ тле́емое пло́ти сладостра́стие, нетле́нную ду́шу благоче́стием оживи́л еси́ и сию́ показа́л еси́ Боже́ственный орга́н.

Богосло́вный, и кра́сный, и медото́чный язы́к тво́й сло́ва ре́ки источа́ет, богоприя́тне, Боже́ственная уче́ния все́м излива́я.

Богоро́дичен: Тя́, ро́ждшую Бо́га, Богоро́дицу сла́вим, Рождеству́ Твоему́ именова́нием сли́чествующе и зва́ния по обоему́, Пречи́стая Влады́чице.

Седа́лен, гла́с 4.

Словесы́ украси́л еси́ Це́рковь Христо́ву, де́лы соблю́д е́же по о́бразу Бо́жию, Софро́ние преподо́бне, просия́ бо в ми́ре, е́же в тебе́ целому́дрие, благода́ть уче́ний облиста́ющая все́м, любо́вию пра́зднующим, о́тче, па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к животу́ нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ Тя́ возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, ма́терски рыда́ющи, веща́ше: что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мо́й? ка́ко, Жи́знь все́х, вкуша́еши сме́рти, оживи́ти уме́ршия хотя́, я́ко Благоутро́бен.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Еди́но Безнача́льное Существо́ в Тре́х Ипоста́сех сво́йствы соверше́нными ты́, о́тче, му́дре пропове́дал еси́, разделя́емое непресеко́мо, совокупля́емо же неслия́нно во́лею еди́ною и Божество́м.

Име́я целому́дренну мы́сль и у́м целому́дрейший, не смеше́ние мудрова́л еси́, о́тче, ни преложе́ние, ниже́ слия́ние соедине́нных непрело́жно двои́х есте́ств во еди́ном Христе́ Единоро́днем, всеблаже́нне.

Просвеща́емь Боже́ственне просвеще́нием Ду́ха, лю́тое неи́стовство Несто́риево разори́л еси́ то́южде во́лею и ра́зумом и́же соедине́ние пропове́давшаго Христо́ву обою́ естеству́.

Пи́рра попали́л еси́, богому́дре, огне́м уче́ний твои́х, отмета́юща два́ бы́ти Христо́ва хоте́ния, разли́чными существы́, я́же по себе́, де́йства же вку́пе сугу́ба, о́тче преподо́бне.

Богоро́дичен: Украси́лася еси́ па́че всего́ а́нгельскаго благоле́пия, я́ко ро́ждши си́х, Отрокови́це, Творца́ же и Го́спода, от Твои́х пречи́стых крове́й воплоща́ема, избавля́ющаго вся́, Того́ сла́вящия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Честно́е Воскресе́ние и Гро́б Жи́зни неукло́нною любо́вию зря́, боговиде́ния поче́рпл еси́ тайноуче́ния и ве́рным препо́дал еси́, святи́телю, сия́ния.

Вся́чески возлюби́л еси́ еди́наго Блага́го, разже́гся заре́ю мы́сленною, и исто́чник возлюби́л еси́ нетле́ния, виде́ньми, всему́дре, к Нему́ простира́яся.

Хра́м жи́в и одушевле́н бы́л еси́ Бо́жий, умертви́вся все́м, су́щим на земли́, сло́ва трапе́зу оби́льную стяжа́в, преподо́бне, и свети́льник ве́ры.

Богоро́дичен: Во двою́ разумева́ема существу́, Христа́, Сы́на Единоро́днаго Бо́жия, Безнача́льнаго пло́ть бы́вша, па́че сло́ва родила́ еси́, Богома́ти Присноде́во.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Бога́тно излия́ся благода́ть Ду́ха Всесвята́го, богому́дре, во устна́х твои́х, те́мже веща́ние твои́х слове́с ре́чным подо́бится тече́нием.

Я́ко фи́никс, в Дому́ Госпо́дни процве́л еси́, благопло́дием слове́с и чи́стым житие́м наслажда́я сердца́, святи́телю, ве́рно чту́щих тя́.

Умерщвля́ется живи́тельным ору́жием слове́с твои́х ерети́ческий собо́р и свире́пое ополче́ние богобо́рец, закала́емо, умерщвля́ется уче́ний твои́х мечи́.

Богоро́дичен: Пое́м, Богоро́дице, чи́стое рождество́ Твое́, и́мже спаса́емся вси́ сме́рти се́тей и лю́таго греха́ и у́з а́довых избавля́емся.

Конда́к, гла́с 8.

И́же Боже́ственною ре́вностию подви́гся и и́стинных повеле́ний устне́ распросте́р, церко́вная основа́ния благоузако́нив и та́мо су́щим мона́шеским соста́вом преда́в, прему́дрый в патриа́рсех Иерусали́мский Софро́ние, всему́драя словеса́ во све́т изве́л еси́, и́миже наставля́еми, зове́м ти́: ра́дуйся, све́тлая правосла́вных похвало́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Свы́ше манове́нием, ерети́ческим языкобо́лием противля́яся, му́дре, победоно́сец бы́в, вопия́л еси́, веселя́ся: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Ве́сь возложе́н Бо́гу, по́стных садоде́лательства прелета́я, му́дре, цветни́к твои́ми насади́л еси́ доброде́телей поуче́ньми, Бо́гу, Су́щему в вы́шних, освяти́в.

Зако́ну повину́яся Христо́ву, твоего́ худо́жества бога́тство тре́бующим благоче́стно, богому́дре, разда́л еси́, воспева́я: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Освяти́вши ду́шу и предочи́стивши те́ло, наи́тием на Тя́ Свята́го Ду́ха, Всенепоро́чная, Вы́шняго Си́лу во утро́бе Твое́й заче́нши, родила́ еси́ безсе́менно.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Иера́ршескаго священноде́йства ми́ром освяти́лся еси́ благода́ти, иде́же яви́ся ми́ра спасе́ние, архиере́йствовав, всему́дре о́тче Софро́ние, зовы́й: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Прему́дрость почита́я лу́чшую, венце́м благода́тей венча́лся еси́, сла́ву неувяда́ему и бога́тство неотъе́млемо, прему́дрости, сла́вне, да́р прие́м и, Го́спода по́йте, — зовы́й, — и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Священноле́пно, священнотаи́нниче, в Боже́ственную пра́вду оде́явся, упра́вил еси́, всеблаже́нне о́тче, пра́веднейшими Влады́чне ста́до словесы́ и дея́нии, Го́спода по́йте, — науча́я, — и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Великоле́пно и па́че сло́ва Сло́во, Отцу́, о́тче, Собезнача́льно, сло́во тебе́ дарова́, словеса́ развраща́юще, и языкобо́лия сла́бяще ересе́й, Го́спода по́йте, — вопия́, — и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Святоле́пный показа́лася еси́ хра́м Сло́ва, всю́ тва́рь освяща́ющаго, гора́ ту́чная свята́я, гора́ пресве́тлая, Благослове́нная Влады́чице, еди́на всепе́тая. Те́м Тя́, Богома́ти, пое́м и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Рече́ния, из усте́н твои́х боже́ственных происходя́ща, богоглаго́ливе, благочести́вых мы́сли услажда́ют благода́тию, я́коже со́т, ка́плющий разуме́ний благоле́пие.

Вну́трь небе́сных незаходи́мых живе́ши, богоглаго́ливе, у все́х Влады́ки и Царя́, иде́же лику́ют а́нгельския све́тлости и святы́х во́инства.

Жи́знь проходя́, о́тче, на земли́ а́нгельскую, а́нгельскаго на небесе́х сподо́бился еси́ блаже́нства, иде́же Христа́ моли́ спасти́ся все́м, пою́щим тя́.

Я́коже арома́тнии фиа́лы, лани́те твои́, богому́дре, на́рда пистики́и многоце́нны, прему́дрости испо́лнь яви́ся алава́стр, Те́ло Христо́во честно́е арома́тствуя твои́ми уче́нии.

Богоро́дичен: О́блак Тя́ лего́к, Де́во, Иса́ия зря́ше: на Тя́ бо Госпо́дь наше́д, низложи́ вся́ рукотворе́нная и Свое́ разуме́ние Тя́ пою́щим яви́л е́сть.

Yandex Metrika